lauantai 15. syyskuuta 2018

Asuntoautolla Brittiläisen Kolumbian halki kohti Kalliovuoria

Keskiviikkona jätimme Vancouverin vilinän taaksemme ja lähdimme ajamaan vuokra-asuntoautolla Brittiläisen Kolumbian halki kohti Kalliovuoria. Asuntoautomme on oikea jättiläinen, sillä on pituutta peräti 7,5 metriä. Itse en hallitse ollenkaan isoja ajoneuvoja, mutta onneksi mukana on loistokuski, joka uskalsi hypätä asuntoauton rattiin <3

Oman helpotuksen matkantekoon tuo Kanadan loistava tieverkosto, joka on ainakin tähän asti ollut leveää,  hyväkuntoista ja upeiden maisemien ympäröimää. Kun muita autoja on vielä ollut liikkeellä hyvin vähän, on matka edennyt erittäin leppoisasti.

Ensimmäisen yön vietimme E.C Manning Provincial Parkissa joka sijaitsee aivan Brittiläisen Kolumbian eteläosissa lähellä Yhdysvaltojen rajaa. Maisemat muuttuivat hyvin nopeasti Vancouverin jälkeen jo todella jylhiksi ja välillä vuoret ympäröivät meitä joka puolelta.

Seuraavana aamuna jatkoimme matkaa kohti Okanaganjärven rannalla sijaitsevaa Peachlandia. Tie kulki välillä ihan kiinni vuorissa ja niiden rinteillä, välillä taas jokien ja järvien reunoilla. Kuviin on mahdotonta saada taltioitua näitä maisemia, ne ovat aivan mykistävän upeita. Kuten maisemat, myös sää vaihtelee täällä hyvin tiuhaan, samana päivänä voi olla aurinkoa ja sadetta, täysin tyyntä ja todella tuulista.

Lounastimme autossamme päästyämme perille Peachlandiin ja sen jälkeen kävimme kävelyllä kauniilla rannalla, jossa myös leirintäalue sijaitsi. Kanadassa on kiellettyä yöpyä muualla kuin leirintäalueella, mikä tuntuu vähän oudolta, kun on tottunut jokamiehenoikeuksiin. Leirintäalueiden hinnat per yö vaihtelevat 20-50 Kanadan dollarin välillä riippuen alueen sijainnista ja palveluista.

Peachland vaikutti oikein viihtyisältä paikalta ja hetken jo haaveilimme omakotitalosta Okanaganjärven rannalla. Kunnes kävelimme kiinteistönvälitystoimiston ohitse ja näimme talojen hinnat. Ehkä hankimme sen kuitenkin vasta sen lottovoiton jälkeen :D

Meistä on nopeasti kuoriutunut ihan kunnon karavaanareita ja ymmärrän kyllä, miksi niin monet hurahtavat tähän touhuun. Maisemat ovat jo nyt olleet ihan mahtavat ja paljon lisää on onneksi vielä luvassa. On tämä vaan ihan uskomattoman hieno maa <3

1. Todella kauniita maisemia.! Niin kaiholla on tullut luettua postauksiasi nyt. :) Nauttikaa täysin rinnoin ihanasta reissustanne.! <3

1. Maisemat ovat täällä kyllä aivan uskomattoman kauniita <3 Kiva kuulla, että olet ehtinyt lukemaan reissujuttuja. Mukavaa syksyä sinne kotimaahan :)

2. Kanadaan mieleni halajaa... kirjoituksesi tosin kaipuutani helpottavat. Lähes runoutta😀