lauantai 11. lokakuuta 2014

Amazing Views of Cape Peninsula

Viikonloppureissumme ensimmäisenä päivänä kiersimme koko Cape Peninsulan (niemimaan), joka alkaa Kapkaupungista ja päättyy Cape Pointiin. Herätys oli jo 5.30, joten alkumatka sujui melko väsyneissä tunnelmissa. Kun pääsimme pois Kapkaupungin keskustasta muuttuivat maisemat kuitenkin sen verran huikeiksi, että silmät pysyivät väkisinkin auki.

Hout Bay
Ensimmäinen pysähdyksemme oli kauniissa Hout Bayn satamakaupungissa, josta lähdimme veneen kanssa katselemaan läheisen saaren hylkeitä. Onneksi matka ei ollut pitkä, koska tuuli puhalsi kylmästi ja aiheutti aikamoista aallokkoa. Maisemat olivat kuitenkin upeita, eikä hintaa retkellä ollut kuin alle 5 euroa.

Duiker Island & Hout Bay
Veneretki kesti noin 45 minuuttia, minkä jälkeen jatkoimme matkaamme Chapman's Peakin maisematielle, jossa pysähdyimme myös kuvaamaan uskomattoman kauniita maisemia. Koko päivän reittimme kulki rantaviivan suuntaisesti mutkitellen välillä pitkin vuoristoa, joten maisemat olivat koko päivän kertakaikkisen upeat.
Chapman's Peakin maisemia
Valokuvaamisen lisäksi teimme pikaisen pysähdyksen myös strutsifarmille, jossa saimme maisemien lisäksi ihmetellä noita valtavia lintuja. Itse tosin pysyin niistä aika kaukana, ne ovat vaan jotenkin todella pelottavia eläimiä!
Maisemia ja strutseja matkan varrelta

Seuraavaksi matkamme jatkui kohti Hyväntoivonniemeä ja Cape Pointia. Kävelimme aluksi ihastelemaan Cape pointin majakkaa ja reitiltä aukeavia maisemia. Kauempana merellä näkyi myös muutamia valaita. Ilma oli ihanan aurinkoinen, mutta todella tuulinen. Välillä sai oikeasti pelätä lentävänsä tuulen mukana!

Matkalla kohti Cape Pointin majakkaa, taustalla Hyväntoivonniemi
Lopulta saavutimme majakan, josta aukesi upeat maisemat merelle ja niemelle. Itse Cape Point jäi tällä kertaa savuttamatta, mutta pitäähän sitä jättää jotain seuraavaankin kertaan. Niinpä lähdimme taivaltamaan takaisin alas, jotta kerkeisimme lounastamaan.
Lighthouse & Cape Point

Kävellessä vastaamme tuli myös useita paviaaneja, jotka saattavat välillä käyttäytyä todella aggressiivisesti. Onneksi nämä yksilöt olivat rauhallisia ja keskittyivät mieluummin syömiseen, loikoiluun ja romanttiseen istuskeluun. Aika ihania otuksia!

Paviaanikavereita matkan varrelta
Lounaan jälkeen lähdimme kävelemään kohti Afrikan lounaisinta kärkeä, Hyväntoivonniemeä, tuulen yltyessä entisestään. En muista koskaan Suomessa kokeneeni vastaavaa tuulta ja tuo oli varmaan vielä aika heikkoa tuulta paikallisessa mittakaavassa. Onneksi emme lentäneet tuulen mukana mereen, vaan saimme nauttia henkeäsalpaavan kauniista maisemista koko 45 minuutin kävelymme ajan. Lopulta saavutimme Afrikan lounaisimman kolkan, jossa oli hyvä istahtaa hetkeksi ja toivoa hyvää onnea loppu matkalle (ja elämälle!)
Cape of Good Hope
Matkamme jatkui vielä autolla noin kaksi tuntia ihastellessa niemimaan rantoja, aaltoja, vuoria, kaupunkeja ja luontoa. Illalla saavuimme Stellenboschin viinialueelle, jossa majoituimme hostelliin. Kauhean säädön jälkeen pääsimme lopulta illalliselle ja nyt vihdoinkin nukkumaan. Päivä on ollut pitkä, mutta täynnä unohtumattoman kauniita maisemia. Tämä maa jaksaa yllättää minut kauneudellaan joka päivä. Ihanaa päästä nauttimaan siitä lisää taas huomenna.
Hyvää yötä!

1. Ihania maisemia ja upeita kuvia! Paviaanitkin näyttivät nauttivan maisemista =D

1. Maisemat olivat kyllä kertakaikkisen upeita, joten ei ihme että paviaanitkin jäivät niitä ihastelemaan! :D