sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Isin tyttö

Juhlistimme isänpäivää Tikka Masalalla ja joulutortuilla jo viime sunnuntaina, kun vanhempani tulivat käymään täällä Turussa. Halusin kuitenkin vielä muistaa isiä nyt virallisenakin päivänä, koska vanhempiaan ei koskaan voi muistaa liikaa. Vaikka äiti on minulle yksi läheisimmistä ihmisistä maailmassa, olen aina ollut isin tyttö. Meillä on ollut omat, yhteiset jutut niin kauan kuin muistan ja olen pienestä pitäen aina päässyt isin mukaan puuhaamaan milloin mitäkin. Tuo yhteys on säilynyt kaikkien näiden vuosien ajan, mikä merkitsee minulle enemmän kuin moni muu asia tässä maailmassa.

Minun isi...

...on sankarini ja idolini.
...on opettanut minulle paljon tärkeitä käytännön taitoja (viimeisimpänä autonrenkaiden vaihdon) ja hyviä elämänarvoja.
...halaa niin, että tunnen aina sillä hetkellä itseni maailman tärkeimmäksi ihmiseksi.
...on saavuttanut elämässään todella paljon ja on silti yksi nöyrimmistä ihmisistä, joita tiedän.
...ottaa maailman urpoimpia lähizoomauskuvia ihmisten naamoista.
...on aina valmis auttamaan missä tahansa asiassa ja jaksaa kerta toisensa jälkeen olla muuttamassa ja poraamassa hyllyjäni uusiin seiniin.
...rakastaa veneilyä, majoneesileipiä ja pitkiä aamu-unia vähintään yhtä paljon kuin minä.
...rakastaa Clint Eastwood-elokuvia ja Mustanaamiota enemmän kuin voin ikinä ymmärtää.
...kuuntelee aina juttujani ja arvostaa mielipiteitäni, vaikka ne eivät olisikaan tärkeitä tai hyviä.
...voitti 59-vuotiaana mahaplätsikisan pronssimitalin.
...ei suutu tai ärsyynny oikeastaan koskaan, paitsi silloin, jos uutisten aikana kääntää toiselle kanavalle (vaikka kyseessä olisi jo päivän viidennet uutiset!)
...on aina kannustanut tavoittelemaan omia unelmiaan ja uskomaan itseensä.
...tekee huippuhyviä iltapaloja ja paistaa maailman parhaimmat pihvit.
...on aina innostanut, kannustanut ja mahdollistanut matkustamiseni ympäri maailmaa.
...on aina ollut läsnä ja kiinnostunut lastensa elämästä työkiireistä huolimatta.
...kertoi minun ollessa pieni maailman parhaita omakeksimiänsä iltasatuja ja keksi automatkoille aina hyviä tietokilpailukysymyksiä.
...on edelleen aina valmis esimerkiksi huvipuistoon, lumi-/vesisotaan, retkille tai mihin tahansa peliin taikka kisailuun.
... antaa yleensä vähintäänkin erikoisia lahjoja, mutta ajatus on aina tärkein.
...voi juhlia helposti kellon ympäri, mutta tarvitsee energiajuomaa jo puolen tunnin ajomatkalle.
...tietää käsittämättömän paljon kaikesta ja osaa lähes aina vastata kysymyksiini.
...osaa aina nähdä kaikissa ihmisissä ja asioissa jotakin hyvää ennemmin kuin pahaa.
...on sydämellinen, rohkea, hauska, ahkera, (urheilu)hullu, epäitsekäs, nautiskelija, sävelkorvaton, positiivari, lapsenmielinen, kiltti, herkkä, keskustelija, kuuntelija, jokapaikanhöylä ja aina 100 %:sti oma itsensä.
...on joka päivä paras isi juuri minulle.

Vuodet vierivät vauhdilla...
...mutta isi pysyy aina maailman parhaana isinä ja minä isin tyttönä <3

Isillä on ollut jo vuosikausia jääkaapissa kiinni magneetti, jossa lukee jotakin tällaista: "Fathers are people to look up to, no matter how tall you grow". Aika pitkäksi piti kasvaa, ennen kuin ymmärsin tuon lauseen merkityksen ja hienouden, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Hyvää isänpäivää kaikille maailman iseille ja etenkin minun omalle isille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti