torstai 28. helmikuuta 2019

Elämää pitkän matkan jälkeen

Hui, miten nopeasti viikot vaan vilahtavat ohitse. Ihan uskomatonta, että olemme kohta jo olleet reilun kolmen kuukauden maailmanympärimatkan jälkeen lähes saman ajan kotosalla. Monesti olen kokenut reissujen jälkeen arkiahdistusta, mutta tällä kertaa sopeutuminen tavalliseen elämään on sujunut yllättävän kevyesti. Jotenkin tuo irtiotto oli niin pitkä, että sen aikana alkoi jo vähän kaivata sitä perusarkea. Toki olen kokenut reissun jälkeen paljon väsymystä, stressiäkin ja välillä kaivannut sitä lomaakin. Mutta pääasiassa olen pystynyt suhtautumaan opiskeluihin ja töihin yllättävän positiivisesti. Ja toisaalta kuitenkin tiedän, että kesä tulee ihan älyttömän nopeasti ja sitten saa taas lomailla. 


Yhteisöpedagogin opintojen suhteen on pitänyt todella kiirettä, koska nyt keväällä minun on pitänyt suorittaa opintoja tuon syksynkin edestä. Olen osallistunut opetukseen Haagassa, kirjoittanut esseitä ja muita tehtäviä, käynyt yritysinfossa, seurannut lukuisia webinaareja, osallistunut skype-kokouksiin, tehnyt haastatteluja ja hankkinut harjoittelupaikan Punaiselta Ristiltä. Opiskelujen rinnalla olen sijaistanut eri kouluissa ja helmikuun alussa aloin tehdä sisällöntuotantoa Olympialle. Huhtikuun alussa tähän komboon lisätään vielä se työharjoittelu kolmena päivänä viikossa. Että tekemisestä ei ainakaan ole puutetta.


Näihin matkan jälkeiseen vajaaseen kolmeen kuukauteen on mahtunut myös monenlaista tapahtumaa, iloista yllätystä ja juhlaa. Joulu- ja tammikuu olivat oikeastaan yhtä juhlaa juhlan perään. Ensin tuli joulu, sen jälkeen järjestin Viiville yllätyspolttarit, sitten vietettiin miehen pyöreitä synttäreitä ja uutta vuotta. Tammikuuhun mahtui vielä vanhimman kummipoikani, minun omat ja Tuomaksen tytön synttärit. Helmikuussa vietimme vielä miehen kanssa meidän kolmatta vuosipäivää. Juhlien lisäksi on ollut myös paljon muuta mukavaa ohjelmaa.


Joulu-tammikuun vaihteessa Viivi oli käymässä ja yhtenä viikonloppuna näin kahta lapsuudenystävääni pitkästä aikaa. Olen riehunut HopLopissa, nähnyt sukulaisia ja kavereita, leikannut 20 senttiä hiuksistani, vieraillut Oodissa ja Kansalliskirjastossa, käynyt elokuvissa ja ravintoloissa, ulkoillut paljon, sisustanut kotia, ihastellut Disney on Ice-jääshow´ta, ja aloitellut salilla käyntiä pitkän tauon jälkeen. Olen myös ehtinyt käydä Turussa, Naantalissa, Porvoossa ja Oulussa. Viime viikonloppuna Emily ja Camilla olivat yökylässä ja kävimme vielä brunssilla sunnuntaina. Aivan ihania juttuja kaikki, mutta ne yhdistettynä arjen kiireisiin on tehnyt vähän tiukkaa. Etenkin, kun olin lähes koko tammikuun ja vielä vähän helmikuussakin järkyttävän sitkeän flunssan kourissa. Ja nukkunut siihen päälle ihan todella huonosti.


Sen takia en ole potenut kauheasti huonoa omaatuntoa, vaikka blogille ei juuri olekaan ollut aikaa. Toivon, että saan jossain vaiheessa kirjoiteltua myös tänne jotain järkevää sisältöä, mutta en ota siitä mitään stressiä. Koska oikea elämä menee tärkeysjärjestyksessäni aina blogimaailman edelle. Instagramia olen yrittänyt päivitellä melko säännöllisesti, joten sieltä voi seurailla reaaliaikaisempia kuulumisia. Se on huomenna sitten maaliskuu ja kevättä on ollut viime aikoina jo kovasti ilmassa, ihanaa! <3


Mitä teidän talvi on sujunut? :)

6 kommenttia:

  1. Olipa ihana lukea kuulumisiasi täältä bloginkin puolelta. :) Jonkin verran onkin tullut seurailtua Instagramissa kuulumisiasi ym. Ihanaa alkanutta maaliskuuta ja kevättä sinnekkin.! <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla Nicola! :) Kaikenlaista sitä mahtuu kolmeen kuukauteen. Miten sinun vuosi on alkanut? Ihanaa kevättä myös sinulle <3

      Poista
    2. Vuosi on meillä hyvin lähtenyt käyntiin. Tosin nyt olen räkätaudissa yskän kera, mutta kyllä se tästä ohi menee. :)

      Poista
    3. Kiva kuulla :) Toivottavasti toivut taudistasi nopeammin kuin minä omastani. Pikaista paranemista <3

      Poista
    4. Kiitos.! :)
      Hissukseen onneksi koko ajan parempaan päin menee, vaikka yöt vielä toistaiseksi tulee hyvinkin yskittyä.

      Poista
    5. Voih, kuulostaa tutulta. Toivottavasti olosi helpottaa jo pian :)

      Poista