maanantai 30. kesäkuuta 2014

Home Alone

Kesän ensimmäinen reissausrupeama on takana päin ja nyt on aika ladata akkuja oman kodin rauhassa. Ainakin seuraava viikko on tarkoitus viettää Turussa ja tehdä vain sitä, mikä tuntuu hyvältä. Mahdollisesti aion tavata myös ihmisiä, mutta vasta kun olen saanut aluksi erakoitua rauhassa. Toiset ahdistuvat yksinolosta, minä taas huokasin helpotuksesta, kun tänään avasin kotioveni ja olin vihdoinkin yksin. Tai no, onhan Mindi tietysti seuranani, mutta kuitenkin.
 
Viime viikot olen viettänyt milloin missäkin päin Suomea tai maailmaa, mutta aina olen ollut ihmisten ympäröimänä. Ihanaa tavallaan, mutta sitä on vain kestänyt aivan liian pitkään. Minä kun tarvitsen yksinäisyyttä, vähintään yhtä paljon kuin ihmiskontakteja. Siihen ei kauheasti ole ollut tilaisuutta viime aikoina, kun olen asustellut muiden nurkissa. Siihen kun lisätään vielä viime viikon työrupeama torilla, joka on ehkä maailman sosiaalisin työpaikka, niin voin rehellisesti sanoa, että mittani on täynnä.
 
 
 
Se alkoi loppuaikoina ikävä kyllä aiheuttaa jo äksyilyä läheisille, mistä tiesin, että nyt on otettava hengähdystauko ihmisistä ja keskityttävä vain itseensä. Niinpä tälle viikolle ei ole mitään suunnitelmia. Aion tehdä pelkästään asioita, jotka saavat minut paremmalle tuulelle. Vain voimalla itse hyvin, jaksan tehdä myös muita onnelliseksi. 
 

Niinpä ihmisten näkeminen saattaa muuttua TV:n tuijottamiseksi, josta olen viime aikoina vieroittunut lähes huolestuttavalla tavalla. Tavoitteena olisi myös saada kiinni vähän terveellisemmästä elämästä, ettei kesäkilot ihan lähtisi käsistä. Toivottavasti säätkin tästä vähän paranisivat, että pääsisi edes vähän nauttimaan niistäkin. Uskomatonta, että huomenna alkaa heinäkuu, eikä kesäilmoista ole ollut vielä tietoakaan.
 
Sellaista siis kuuluu tänne päin tällä hetkellä. Erakkoviikostani huolimatta yritän pysyä blogissa aktiivisena ja kirjoitella kesähaasteita tasaiseen tahtiin, nyt kun niihinkin on taas kunnolla aikaa. Minun kesäkuu hujahti ainakin järjettömällä vauhdilla ja mielenkiinnolla odottelenkin, mitä heinäkuu tuo mukanaan. Toivottavasti ainakin helteitä. Mukavaa heinäkuun alkua kaikille :)


2 kommenttia:

  1. Oma aika on kullanarvoista. Olen itsekin niitä ihmisiä jotka pyrkivät välillä vetäytymään yksinäisyyteen, jotta jaksaa taas ihmisiä. Ja torilla on toden totta sosiaalisuus huipussaan, olen viettänyt jo vajaat kaksi kuukautta torilla kesätöiden merkeissä, täysiä työviikkoja. Ihanaa, hauskaa, palkitsevaa mutta vaatii myös energiaa! :) kaksi kuukautta vielä samanlaista tahtia edessä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpä voisi taas enempää olla samaa mieltä kanssasi :) Tsemppiä töihisi ja toivottavasti kerkeät taas jossakin vaiheessa aktivoitua blogiesikin parissa :)

      Poista