perjantai 28. marraskuuta 2014

Tahdon asia

Yleisesti ottaen politiikka ei kiinnosta minua lainkaan, vaikka aina äänestänkin. Kansanedustajat olen yleensä nähnyt omaneduntavoittelijoina, jotka harvoin onnistuvat tekemään päätöksiä parempaan suuntaan. Tänään olen kuitenkin ensimmäistä kertaa todella ylpeä Suomen eduskunnasta tai ainakin yli puolesta sen kansanedustajista. Kiitos, että kuuntelitte. Kiitos, että välititte. Kiitos, että tahdoitte. Suomen kansa ja sen edustajat ovat ottaneet uuden askeleen kohti tasa-arvoisempaa tulevaisuutta ja se on minusta todella hienoa.
 
Travelisalla ja tasa-arvoisella avioliittolailla on muuten myös yhteinen historia. Muistan, kun aloitin blogini, olin samana päivänä käynyt allekirjoittamassa Tahdon2013-kansalaisaloitteen ja olin innoissani siitä, miten paljon allekirjoituksia se oli kerännyt jo muutamassa päivässä. Silti matkan varrella mieleeni hiipi monesti epäilys siitä, olisiko kansanedustajilla todella rohkeutta seistä kansansa tahdon takana. Tänään he osoittivat onneksi pelkoni turhaksi ja olen todella onnellinen niiden ihmisten puolesta, joita lakimuutos henkilökohtaisesti koskettaa.

 
Vähemmistöjen tasa-arvoiset oikeudet eivät ole pois enemmistöltä. Turhaan on myös sotkettu kirkkoa tähän asiaan. Keskustelua on ollut mielenkiintoista, mutta myös todella uuvuttavaa seurata. Maailmassa tulee aina olemaan kolmenlaisia ihmisiä. Niitä, joilla ei ole mielipidettä mihinkään. Niitä, jotka haluavat jäädä historiaan pölyttymään. Ja sitten on niitä, jotka kulkevat edellä. Suomi on aina ollut tasa-arvon edelläkävijä ja sitä sen on oltava myös tulevaisuudessa. Tänään olen entistäkin ylpeämpi ollessani suomalainen. Joukossa on voimaa. Tahdossa on voimaa <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti